Skriv indlæg direkte på din Google My Business

Google lancerede i juni måned 2017 en ny funktion på Google My Business. De har åbnet op for, at man direkte på sin Google My Business profil kan skrive og udgive indlæg. Selvom denne nye funktion blev præsenteret for over et halvt år siden, er det alligevel få som benytter sig af det.

Brug din My Business profil til reklame

Google mener selv, at denne nye funktion kan benyttes til reklame for begivenheder, tilbudskampagner, præsentation af udvalgte produkter m.m.

Jeg har  derfor selv testet funktionen af, og vil udpensle nogle af fordelene ved at skrive indlæg på din My Business profil i dette blogindlæg.

Ønsker du hjælp til at skrive indlæg eller ønsker du at vide mere om, hvordan dette kan gavne dig? Så udfyld formularen her, ellers læs videre herunder:




Promover aktuelle begivenheder i din virksomhed

Hvis din virksomhed afholder et event/begivenhed benytter de fleste sig ofte af mulighederne på Facebook. Men hvorfor ikke også øge kendskabet endnu mere ved at eksponere begivenheden på din virksomheds profil på Google?

Du kan skrive mellem 100-300 ord, så ofte er det bedst at skrive et uddrag af begivenheden. Du kan afslutte indlægget med at linke direkte til begivenheden på Facebook.

Når du opretter en begivenhed skal du vælge en titel, tidspunkt samt en start- og slutdato. Når slutdatoen er passeret fjernes begivenheden på My Business profilen automatisk, så du ikke behøver at huske på, at fjerne det selv.

 

Påvirk besøgende inden de er landet på din hjemmeside eller webshop

Hvis din My Business profil er opstillet korrekt vil den sandsynligvis blive eksponeret, hvis der søges på virksomhedens navn, og hvis du befinder dig i samme område, som virksomheden.

 

Lad os sige, at du har en webshop, som sælger sko. I denne måned kører du et særtilbud på bestemte ECCO sko.

Hvis du skriver et indlæg om særtilbuddet på disse sko, og tager et godt billede til indlægget, kan du faktisk påvirke besøgende inden de klikker sig ind på din hjemmeside.

Tilmeld kan du i indlægget linke direkte til siden, hvor du præsenterer disse sko.

 

Hvordan fungerer denne funktion?

Først skal du logge ind på din My Business profil: https://www.google.dk/business/

Dernæst vælger du ”Indlæg” i venstre sidemenu.

…Så er du i gang.

Vælg et billede.

Skriv dit indlæg (gerne mellem 100-300 ord).

Vælg derefter om du vil gøre indlægget til en begivenhed.

Til sidst kan du tilføje en knap (et link), hvis du vil henvise til en bestemt side. Google giver dig her 6 CTA (call-to-action) tekst valgmuligheder:

– Få flere oplysninger
– Reservér
– Tilmeld dig
– Køb
– Udnyt kampagnetilbud
– Hent tilbud

Når du er færdig kan du trykke på ”Se eksempel” for at tjekke, om alt er som det skal være. Hvis du er tilfreds tryk på ”offentliggør” og VUPTI! Så er du færdig.

Morten Bæk
Skrevet af Morten Bæk

Skriv til: morten@konceptas.dk

Morten er digital konceptudvikler, og udvikler løsninger både til online og offline markedsføring. Innovativt hjælper han kunder med at fremme deres virksomheder.

Seneste artikler