E-mail marketing

Nyhedsbreve eller tilbud sendt via mailinglister er en af de mange muligheder du har, til at kommunikere med dine kunder og andre, som er interesseret i din virksomhed og dine produkter. Når jeg kigger på nyhedsbreve er der nogle helt klare fordele ved at benytte dem.

Først og fremmest har modtagerne selv valgt at modtage dine nyheder og tilbud, dermed må vi også antage at de, i en vis grad, er interesseret i dine produkter og din virksomhed. Her er et par punkter der er være at overveje, i forbindelse med at gøre din E-marketing endnu bedre.


4 punkter at tagehøjde for omkring e-mail marketing

Hvilken tid på dagen er det bedst at udsende mails på?

Hvilken dag er det bedst at sende mails på?

Hvad skal der stå i emnefeltet?

Afmeldinger fra nyhedsbreve er dårligt

Hvis du ønsker at vide mere om E-marketing, så skriv til os i formularen her, eller læs videre nedenunder.

Skriv til os




Hvilken tid på dagen er det bedst at udsende mails?

Der er nogle der mener det er bedst at sende markedsføringsrelaterede mails om morgenen. Jeg mener ikke, der er noget tidspunkt der er specielt bedre end andre. Folk tjekker deres indbakke regelmæssigt, så man kan lige såvel fange deres interesse om eftermiddagen som om morgenen.

Hvilken dag er det bedst at sende mail på?

Der findes ikke specifik manual til, hvornår det er bedst at udsende mails. I bund og grund vil jeg mene det gælder om at kende ens målgruppe. Undersøg din målgruppes rutiner og find ud af, hvornår de er aktive online. Hvis det giver mening, at påvirke din målgruppe i weekenden, så send dem der.

Hvad skal der stå i emnefeltet?

For at øge succesraten på din e-mail kampagne, er det vigtigt at gøre teksten i emnefeltet kort, interessant og fangende. Modtageren er mere tilbøjelig til at reagere på mailen, når det klart fremgår af emnefeltet, hvad mailen egentlig omhandler. Der er ikke nogen garanti for om læserne er mere tilbøjelige til at læse mailen, hvis emnet indehold rabatter eller specifikke tilbud. Som udgangspunkt undgå at skrive misvisende ord som ”gratis” eller ”uden betaling,” hvis det reelt ikke er det.

Er afmeldinger fra nyhedsbreve dårligt?

Det er altid ærgerligt, når ens kunder ikke ønsker at følgere en mere, men det har ikke den store effekt på selve kampagnen. Det kan faktisk være en fordel for kommende kampagner, da du sikre, at du kun har relevante og brugbare modtagere som abonnenter. Det handler i bund og grund om at have en så nøjagtigt statistik som muligt, hvilket du ikke har hvis halvdelen af modtagerne ikke er relevante.

Kasper Nielsen
Skrevet af Kasper Nielsen

Skriv til: kasper@konceptas.dk

Kasper er kontaktchef, og står hovedsagelig med den primære kontakt med vores kunder. Kasper har en baggrund som medierådgiver, og har derfor stor erfaring inden for online og offline annoncering.

Seneste artikler